to ile w planach?
AWARIE I USTERKI TURBOSPRĘŻAREK
Zwiń
X
-
AWARIE I USTERKI TURBOSPRĘŻAREK
Jako , że sporo "kręcę " się po różnych forach i sporo czytam o problemach użytkowników z turbosprężarkami ,postanowiłem założyć temat na temat ich usterek i awarii .
Będziemy mogli wspólnie opisywać awarie i usterki ,jak do nich doszło i jakie miały następstwa . Ja będę wrzucał fotki i opisy uszkodzonych turbosprężarek jakie do mnie trafiają ,oczywiście te które jeżdżą w Octaviach i będę też pisał o najczęściej powtarzjących się awariach w w.w. turbosprężarkach . Myślę ,że pozwoli to nam poszerzyć naszą wiedzę na temat przyczyn awarii oraz jak ich unikać .
Na początek turbosprężarka GARRETT z motorów BJB / BKC / BXE o numrze Garretta 751851- , w których to powtarzają sie bardzo często te same uszkodzenia .
Proszę napiszcie mi do jakiego rozmiaru zmniejszać zdjęcia ,o ile jest taka potrzeba ,aby wrzucać je bez problemów do postów ?
[ Dodano: Nie 06 Maj, 12 18:09 ]
Bardzo często pojawiające sie uszkodzenie w turbosprężarce Garrett 751851- z motorów BJB / BKC / BXE.
Widoczne uszkodzenia głównych łopatek wirnika oraz łopatek zmiennej geometrii ,które moga być spowodowane :
- nadmierna prędkość układu wirującego , z powodu np. zastosowania programu zwiększającego ciśnienie doładowania (chip,itp,,,) lub np. z powodu zacinającej się lub całkowicie zblokowanej zmiennej geometrii ,co powoduje wchodzenie układu wirującego na zbyt wysokie obroty .Nadmierna prędkość wirowania powoduje odrywanie się najbardziej wysuniętych części wirnika z powodu powstającej bardzo dużej siły odśrodkowej .
- zbyt wysoka temperatura spalin (EGT) , której to nie są w stanie wytrzymać łopatki wirnika oraz zmiennej geometrii
-
-
Temat bardzo dobry ale i bardzo obszerny...
Co do zacięcia układu regulacji doładowania no to tutaj po części nie moge sie zgodzic gdyz przy zaciętej regulacji sterownik wyłapie przeładowanie, i obetnie doładowanie .Nadmierna prędkośc układu łopatek ściśle jest powiązana z cisnieniem wytwożonym przez sprężarkę...Gdyż im wyższe obroty tym wyższe doładowanie.
Ja dopisałbym szczególnie przytarcie łożysk przez zbyt mocne operowanie gazem przy zbyt niskiej temperaturze oleju co powoduje słabe smarowanie i niszczenie łożysk ślizgowych i rozszczelnianie. Oraz gaszenie silnika zaraz po wysokim obciążeniu co sie równa brak smarowanie brak chłodzenie turbiny i smarowania... To natomiat powoduje zwęglanie sie oleju na osi i uszkadzanie uszczelniaczy wałka oraz ułożyskowania turbiny...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez richi9Co do zacięcia układu regulacji doładowania no to tutaj po części nie moge sie zgodzic gdyz przy zaciętej regulacji sterownik wyłapie przeładowanie, i obetnie doładowanie
Komentarz
-
-
Hmm ciekawy temat, akurat aktualny jeśli chodzi o mnie. Może opiszę co jest nie tak u mnie. Turbosprężarka wygląda, że doładowuje dobrze, ale mam ubytki oleju. Cały tył silnika był zasyfiony. Dokładnie to wszystko pod EGRm było zafajdane olejem i troszkę oleju zbiera się w intercoolerze.
Ostatnio diagnosta przy przeglądzie się o to doczepił więc silnik został dokładnie umyty i niestety po kilkuset kilometrach widać, że przy turbinie (dokładnie przy wyjściu w stronę intercoolera) już się poci lekko. To samo przy intercoolerze.
Pytanie brzmi czy to coś poważnego czy jeździć nadal? Pobór oleju od zakupu (ponad 40 tyś. km) jest cały czas taki sam. Generalnie 5l dobrego oleju z wymianą i dolewkami wystarcza mi na 15 tyś. km. Wydaje mi się, że turbina popuszczała już dużo wcześniej z czego wynika zasyfiony tył silnika olejem i przy wymianie rozrządu wylało się dość sporo oleju z intercoolera. Jeszcze mam nadzieję, że to tylko odma, ale w takim wypadku to olej pewnie by się pojawił przed turbosprężarką.
Pytanie brzmi co z tym fantem zrobić i jaki koszt naprawy? Co powoduje, że turbina puszcza olej? Dodam, że u mnie jest chyba jedna z prostszych turbosprężarek bez żadnej zmiennej geometrii.
Komentarz
-
-
Mam BXE, wymiana turbo za mną, zaczęło się od uszkodzonego EGR'a (zrobiłem tak 1000 km) oraz od serwisu longlife, kupiłem auto z DE i olej wymieniłem dopiero po 25000, wtedy już turbo się przycinało, wyczyściłem sam turbo, ale chyba jednak takie turbo musi być wypiaskowane lub wyszkiełkowane i najlepiej po takim zabiegu wyważone, zaczęło gwizdać. Wsadziłem nowe i usunąłem katalizator, od 15 000 km spokój, oby jak najdłużej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteHmm ciekawy temat, akurat aktualny jeśli chodzi o mnie. Może opiszę co jest nie tak u mnie. Turbosprężarka wygląda, że doładowuje dobrze, ale mam ubytki oleju. Cały tył silnika był zasyfiony. Dokładnie to wszystko pod EGRm było zafajdane olejem i troszkę oleju zbiera się w intercoolerze.
Ostatnio diagnosta przy przeglądzie się o to doczepił więc silnik został dokładnie umyty i niestety po kilkuset kilometrach widać, że przy turbinie (dokładnie przy wyjściu w stronę intercoolera) już się poci lekko. To samo przy intercoolerze.
Pytanie brzmi czy to coś poważnego czy jeździć nadal? Pobór oleju od zakupu (ponad 40 tyś. km) jest cały czas taki sam. Generalnie 5l dobrego oleju z wymianą i dolewkami wystarcza mi na 15 tyś. km. Wydaje mi się, że turbina popuszczała już dużo wcześniej z czego wynika zasyfiony tył silnika olejem i przy wymianie rozrządu wylało się dość sporo oleju z intercoolera. Jeszcze mam nadzieję, że to tylko odma, ale w takim wypadku to olej pewnie by się pojawił przed turbosprężarką.
Pytanie brzmi co z tym fantem zrobić i jaki koszt naprawy? Co powoduje, że turbina puszcza olej? Dodam, że u mnie jest chyba jedna z prostszych turbosprężarek bez żadnej zmiennej geometrii.
Kolejna sprawa to taka aby sprawdzić ,czy motor nie ma zbyt dużych "przedmuchów" na miskę olejową ,co przeszkadza turbosprężarce w odprowadzaniu oleju ,ponieważ rurka odpływowa jest wpięta w miskę olejową .............
Następna sprawa to filtr powietrza ,brudny nie zapewnia swobodnego ssania turbosprężarce ,co powoduje że dużo więcej oparów zasysa ona z odmy jak również wyciąga olej przez uszczelnienie .....
Może być też tak ,iż Twoja turbosprężarka jest już trochę złużyta i ma złużyte uszczelnienia ,lub ma spore niewyważenie i podczas powstawania drgań przepuszcza olej .........
Komentarz
-
-
W tych silnikach siedzą turbiny rodem z Rumuni... ktore niestety ustępują trwałością Garretom wyprodukowanym w Italii czy chociazby we Francji.
Wydaje się tez ze grupa VAG pomału bedzie się wycofywac ze wspolracy z Garettem i juz to widac w nowych silnikach CXXX ktore są w Skodach, Audi i VW.
Temat tak szeroki, ze ciezko jest zając jakies konstruktywne stanowisko... 90% uszkodzen to zapieczona geometria łopatek VTG.
Ale z Garettami tak juz jest... albo jezdzisz ostro albo czyscisz... taki lajf.
Co ciekawe stare Garetty (np. VNT15) wytrzymywały nawet do 400 tys km przebiegu... fakt ze pracowały na mniejszych cisnieniach znamionowych.
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashwyczyściłem sam turbo, ale chyba jednak takie turbo musi być wypiaskowane lub wyszkiełkowane i najlepiej po takim zabiegu wyważone, zaczęło gwizdać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikJa czyscilem swoją turbine w Audi juz dwa razy, a mam GT1749VA... w warunkach jak to nazwałes "garazowych". Jesli zrobisz to z głową starczy na dłuugo.
.......dwa tak jak wspomniałem , nie jesteś w stanie sprawdzić niewyważenia ,
Komentarz
-
-
Heh dzieki za uznanie ale na pewno nie są lepsze niz innych.
Zapewne zdajesz sobie sprawe ze znakomita większość uzytkowników TDI czysci swoje sprezarki samodzielnie przy pomocy internetowej wiedzy lub oddaje swoje samochody w rece roznych mechaników, ktorzy robią to za odpowiednie wynagrodzenie - zgadzam się ze z mniejszym lub wiekszym powodzeniem... ale częściej są to sukcesy niz porazki.
Zdaje sobie też sprawe, ze takie postępowanie nie bardzo pasuje takim firmom jak Twoja.
Odnosze rowniez wrazenie, ze wątek będzie mało merytoryczny, a bedzie za to swietną reklamą EMP TURBO z Wrocławia... ale o tym niech juz zdecyduje moderator.
Pozdrawiam serdeczniePrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikZdaje sobie też sprawe, ze takie postępowanie nie bardzo pasuje takim firmom jak Twoja.
Zamieszczone przez przemikOdnosze rowniez wrazenie, ze wątek będzie mało merytoryczny, a bedzie za to swietną reklamą EMP TURBO z Wrocławia... ale o tym niech juz zdecyduje moderator.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EMP-TURBOa ja powiem Ci tyle ,że jakbyś zobaczył swoje turbo po moim zrobieniu zmiennej geometrii i po swoim zrobieniu zmiennej geometrii to byś się raczej nie wypowiadał
Zamieszczone przez EMP-TURBOodnoszę wrażenie że jesteś zazdrosny ,a może masz kompleksy ,bo nie wiem do czego pijeszPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
I bardzo dobrze, że jest taki wątek, bo jak ja szukałem jakiejś firmy, która by to zrobiła lepiej niż jak w garażu, to nie znalazłem na forum. A zresztą to nie jest forum o firmie, o niej już jest osobny rozdział, a skoro ktoś robi to dobrze, to reklama posłuży, jeżeli źle to szybko wyjdzie to na jaw.
przemik - opisz w jaki sposób czyściłeś turbo?
Komentarz
-
-
A mnie się niestety wydaje że ten wątek bardziej pasuje do ogłoszeń komercyjnych
Ale moze jestem przewrażliwiony
Najlepiej jak o tym rozstrzygną moderatorzy
Pozdrawiam
P.S.
przemik, z moją turbiną wszystko oki
czekam na hallo w sprawie spotkania na spocieNajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
Komentarz
-
-
parasite, to standard silników 1.9 TDI - znajdź mi taki który nie jest zasyfiony z tyłu silnika olejem...
To wszystko wina je.. EGR - to on puszcza cały olej i zalewa cały silnik od tyłu. To nie turbo..MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #
Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto
# # # # # # # # # # #
Moja O2
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dobaparasite, to standard silników 1.9 TDI - znajdź mi taki który nie jest zasyfiony z tyłu silnika olejem...
To wszystko wina je.. EGR - to on puszcza cały olej i zalewa cały silnik od tyłu. To nie turbo..
Zamieszczone przez EMP-TURBOa skąd olej w EGR ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EMP-TURBOZamieszczone przez parasiteZ tym filtrem może być coś na rzeczy
Komentarz
-
-
Co do turbo i dawaniem w pizdę to trochę na dwoje babka wróżyła otóż moje autko dostaje regularnie w pizdę, praktycznie codziennie i od pewnego czasu turbina zaczęła mi gwizdać a dodatkowo na service wyszło że geometria się przycina na zimnym, próba ruszenia tego po ostygnięciu skutkowała wysiłkiem i wyraźnym zgrzytaniem metal o metal , po złapaniu temp przez turbo wszystko jest wzorcowo, pompuje jak trzeba i parametry zadane trzyma, coś mi się wydaje, że księgowy dobrał się do produktów Garetta , przebieg auta skromny bo jedynie trochę ponad 90kkm.
Generalnie aby ulżyć turbince pożegnałem się na stałe z katem , gwizd jest mniej słyszalnym a i autko na dodanie gazu bardziej ochoczo reaguje, teraz szukam 5 luźniejszych dni aby odstawić autko do DGW na demontaż i wysłanie do czyszczenia.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteCo wymianę oleju czyli w zależności co mam zalane od 10 tyś. do 15 tyś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteZamieszczone przez Dobaparasite, to standard silników 1.9 TDI - znajdź mi taki który nie jest zasyfiony z tyłu silnika olejem...
To wszystko wina je.. EGR - to on puszcza cały olej i zalewa cały silnik od tyłu. To nie turbo..
Zamieszczone przez EMP-TURBOa skąd olej w EGR ?
Turbo działa bez zarzutu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanosJa EGR mam zaślepiony, a i tak mam uwalony tył silnika. Muszę się temu przyglądnąć, ale chyba odma daje w
Turbo działa bez zarzutu
Komentarz
-
Komentarz